Mária | октомври 13, 2023 | аромат, парфюми
Когато избираме нов аромат, най-важното е съставките да се сливат с химията на кожата. Много дизайнери не разчитат само на изкусното съчетание на съставките, но и се опитват да придадат на своите продукти интересно визуално измерение.
Така е. Говорим за опаковката, в която са скрити ароматните аксесоари. Все пак не случайно се казва, че опаковката продава. И ароматите не са по-различни. Независимо дали ще изложим любимия си парфюм на рафт у дома и да му се наслаждаваме, или искаме да впечатлим, когато го подаряваме, дизайнът често може да ни повлияе при окончателния избор. Но както се случва, колко хора имат толкова много вкусове. Докато някои хора обичат класиката и простотата, други малко кича, трети оригиналността или закачливостта.
Разбира се, парфюмерийните къщи са наясно с всичко това и обръщат толкова внимание на дизайна на флаконите и опаковките, колкото и на създаването на самите композиции. За някои дори опаковката им е част от характерния подпис на марката. Типични за марка Police например са флакони във формата на черепи, които по калоритен начин дават информация за състава. Други производители намират красотата в простите форми, трети дори си играят с дизайна.
Стилът на опаковката често е повлиян от сферата на дейност, с която марката става известна. Например модните дизайнери, които с течение на времето са добавили парфюми към продукцията си, също са склонни да претворят стила си в модната индустрия в своите флакони. Френска марка Boucheron, започва като бижутерийна компания през XIX в., чиито изключително красиви продукти са били носени от херцогини, съпруги на махараджи, куртизанки и царици, черпи вдъхновение от собствената си бижутерийна традиция. Техните парфюми напомнят за красиви бижута: перли, пръстени и скъпоценни камъни.
Флаконите на парфюмите не са просто обикновени съдове за ароматни течности, те са произведение на изкуството, което допълва самата същност на парфюма. Създаването на такова малко произведение на изкуството включва изследване на широка гама от източници, включително история, природа, култура и изкуство. Парфюмериите понякога дори си сътрудничат директно с артисти, за да проектират ексклузивни бутилки. Такива лимитирани издания често принадлежат на колекционери. Те дори могат да съдържат уникален дизайн, различни материали или дори скъпоценни камъни, подчертавайки престижа и уникалността.
Разбира се, производството на прототипа отчита не само естетиката, но и техническите и ергономични фактори, като практичност и удобство на използване. Флаконът е не само физическа опаковка, но и част от историята, която парфюмерийната къща иска да пресъздаде. Маркетингът често е насочен около самия флакон, който се превръща в символ и носител на ценностите свързани с дадения парфюм.
И наистина, те са прекрасни. В предходна статия ви представихме нестандартни флакони на вече налични артикули в нашия електронен магазин. Затова не забравяйте да ги следите редовно, за да не пропуснете някой скъпоценен камък, който заслужава почетно място в колекцията ви от аромати.