• Парфюм
    • Съвети и вдъхновение
      • Тенденции в грима
      • Козметика за лице
    • Козметика с натурални съставки
    • За нас
      • как да пазарувате
    • Home
    • Козметика с натурални съставки
    • 21 март – Международен Ден на Парфюма

    21 март – Международен Ден на Парфюма

    Kristyna | март 21, 2024 | аромат, парфюми

    Международният ден на парфюма е завладяващ и уникален празник, който свързваме с едно от най-основните човешки сетива – обонянието. Този ден, който се отбелязва всяка година на 21 март, е възможност за хората по света да осъзнаят колко важни са ароматите в ежедневието ни.

    История и значение

    Международният ден на ароматите е създаден, за да повиши осведомеността за ролята, която ароматите играят в живота ни. От древни времена ароматите са били използвани за медицински цели, в ритуали, за лично благополучие и дори във военни стратегии. Този ден предлага възможност да отбележим това богато и разнообразно въздействие.

    Откъде започва всичко?

    Историята на парфюмите е богата и завладяваща, датираща от хиляди години. Развитието на парфюмите може да се проследи от древните цивилизации до наши дни.

    Древен произход

    1Древен Египет
    В началото парфюмите са създадени за религиозни ритуали и Египет често се смята за родното място на парфюмите. Древните египтяни правели парфюми от различни смоли, масла и ароматни растения. Тези аромати са били използвани в ритуали и при балсамиране.
    2Месопотамия и Персия
    Известно е, че месопотамски химик на име Тапути е бил един от първите хора, които са дестилирали аромати.

    Античност

    1Древна Гърция и Рим
    В Древна Гърция и Рим парфюмите стават част от ежедневието. Те са били използвани за лични аромати, медицински цели и дори в спа центрове. Гърците развиват изкуството на парфюмерията, а римляните помагат за разпространението му в цялата им империя.

    Средновековие

    1Средновековна Европа
    Интересът към парфюмите намалява в Европа през Средновековието, но парфюмерията процъфтява в арабския свят. Алхимици като Ал-Кинди и Авицена разработват методи за дестилация и извличане на аромати.

    Възраждане

    1Разцвет
    През Ренесанса парфюмите се връщат на мода в Европа, особено в Италия и Франция. По това време парфюмите започват да се комерсиализират и продават повече.

    18 и 19 век

    1Франция
    Във Франция, особено в Грас, модерната парфюмерийна индустрия започва да се развива през 18 век. Грас става световен център на производството на парфюми.

    20 век до наши дни

    120-ти век
    През 20 век има индустриална революция в парфюмерията, благодарение на откриването на синтетични ароматни съединения. Това направи възможно създаването на нови и уникални аромати.
     

    Първият парфюм и марки с дългогодишна традиция

    Един от първите парфюми, които се произвеждат в голям мащаб, е "Hungary Water", аква аромат от 14-ти век, направен за унгарската кралица Елизабет.

    Една от най-старите парфюмни марки с най-големи традиции е Guerlain, основана в Париж през 1828 г. Guerlain е пионер в използването на синтетични съставки и стои зад няколко класически аромата.
    Въпреки че Chanel е по-млада (основана през 1910 г.), нейният парфюм Chanel No. 5, лансиран през 1921 г., е един от най-известните и емблематични парфюми в историята.


    Guerlain Mon Guerlain 50 ml eau de parfum за жени


    В наличност
    140 BGN

    Chanel N°5 35 ml Eau de Parfum за жени


    В наличност
    182.8 BGN

    Популярни статии

    Потопете се в релаксация: Открийте магията на солите за вана Kneipp

    Разкрийте тайните на корейската красота: Съвети и ритуали за перфектна кожа

    Сухи шампоани: Как работят и кои са най-добрите марки за вашата коса

    2014 - 2025 © parfimo.bg
      • Чешки
      • Немски
      • Словашки
      • Хърватски
      • Гръцки
      • Италиански
      • Словенски
      • Български
      • Rakousko
      • Švýcarsko
        Cookies & GDPR
        За да ви предоставим възможно най-добрата услуга, използваме съвременни технологии като "бисквитки", за да съхраняваме и/или да получаваме достъп до информация за вашето устройство. Вашето съгласие за тези технологии ни позволява да обработваме данни като потребителско поведение при сърфиране или да използваме уникални идентификатори на този сайт. Липсата на съгласие или неговото оттегляне може да се отрази неблагоприятно на определени елементи и функционалности на сайта.
        Функционални бисквитки Винаги активен
        Запазването на технически данни е необходимо за законната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, която абонатът или потребителят изрично е поискал или единствено за целите на предаването на съобщения по електронна съобщителна мрежа.
        Предпочитания
        Запазването на технически данни е необходимо за законната цел да се съхраняват предпочитания, които не са заявявани от абоната или потребителя.
        Статистически бисквитки
        Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за статистически цели. Техническо съхранение или достъп, които се използват единствено за статистически цели.
        Маркетинг
        Запазването на технически данни е необходимо за създаване на потребителски профили, за изпращане на реклами или за проследяване на даден потребител на даден уебсайт или на няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
        Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
        По избор
        {title} {title} {title}